Over Marjolein

Logo_BlueFlamingo_ai

_mg_1784-copy

OVER THE BLUE FLAMINGO

Wist je dat flamingo’s rozer worden als je ze meer garnalen geeft?

Wist je dat mensen innovatiever worden als je ze creatieve energie geeft?

The Blue Flamingo geeft deze creatieve energie (nee, geen garnalen!) en helpt zo mensen, teams en organisaties om hun creativiteit te ontplooien voor meer innovatie en resultaat op het werk.Waarom een blauwe flamingo?
Blauw staat voor “Blue Sky Thinking” of terwijl denken in mogelijkheden.
En waarom is Blue dan roze? Om je creatieve brein te activeren!

test

OVER MARJOLEIN

Naast mijn studies (Biomedische Wetenschappen in Leiden en een post-doctorale Masters in Management van de Farmaceutische Industrie in Frankrijk) neem ik ruim 16 jaar marketing/sales, leidinggevende en innovatiemanagement werkervaring binnen het bedrijfsleven mee.

Als energieke freelance innovation facilitator and trainer help ik mensen innoveren binnen het bedrijfsleven.

Als Creativity & Innovation Catalyst breng ik met trots:

  • Een gedegen expertise in het borgen van een innovatie mindset, proces en tools binnen een commerciele organisatie
  • Een uitgebreide ervaring in het geven van inspirerende innovatie trainingen, het opzetten en leiden van interactieve (innovatie) workshops en brainstorms
  • Een aanstekelijk energie en kracht om mensen buiten hun gebaande paden te laten denken

Waarom doet ik dat?

De wereld om ons heen verandert in een rap tempo. De Griekse filosoof Heraclitus zei het rond 400 voor Christus al: ‘Verandering is de enige constante.’

Het enige wat zeker is in de wereld van nu is dat alles steeds sneller verandert.

Verandering kun je accepteren. Pas als je verandering omarmt word en blijf je succesvol in onze tijden.

Daarom staat innovatie meer dan ooit centraal. Hiermee kun je als team en organisatie deze grote mate van verandering naar je hand zetten. Het geeft je veerkracht (resilience) om snel te reageren op veranderingen of nog beter, om op die veranderingen te anticiperen.

Of blijf je je vast klampen aan het bestaande en bekende? We kennen allemaal het Kodak verhaal…

Bedrijven innoveren niet, dat doen de mensen.

Met deze overtuiging richt ik mij op het verhogen van de kennis, vaardigheden en kracht van mensen om hun creativiteit te ontplooien voor innovatie en meer impact.

Hoe doe ik dat?

Daarbij gebruik ik een bewezen effectief innovatie proces. Maar als je een proces volgt met oogkleppen op krijg je nog steeds geen innovatieve concepten.

Dus besteed ik nog meer aandacht aan de juiste mindset.

Dankzij mijn gedegen expertise en netwerk binnen de healthcare heb ik ook vele inspirerende key note lectures op het gebied van innovatie in de zorg georganiseerd (over o.a. Quantified Self, Serious Gaming, Watson computer).