Briljante brainstorm

…Eindeloze discussies die nergens toe leiden
…Een flip-over vol geeltjes
…Telkens weer dezelfde standaard ideeën
…Veel ge-JA-MAAR
…Extraverte mensen domineren
Herken je dit? Niet zo briljant .

80% van de brainstorms leveren onvoldoende resultaat op…
en toch wordt deze werkvorm steeds vaker ingezet.
Waarom eigenlijk?
Omdat we behoefte hebben aan innovatieve ideeën.
In onze continue veranderende wereld is vernieuwing de sleutel tot succes.

Wil je baanbrekende nieuwe ideeën en concepten waar jouw klanten echt iets aan hebben?

Laat mij jouw volgende brainstorm transformeren tot een Briljante Brainstorm!
Zo één waar:

  • Er gestructureerd gewerkt wordt
  • Deelnemers creatief denken buiten hun gebaande paden
  • Ideeën zorgvuldig worden vastgelegd voor een snelle en impactvolle follow-up
  • Er een open mindset heerst en denken in mogelijkheden centraal staat
  • Ieder’s inzet gehoord en gewaardeerd wordt
  • Jij je kunt richten op de inhoud en actief mee kunt denken

Beter een goed uitgewerkt idee op papier dan tien losse post-its in de lucht!

Wil je zelf een Briljante Brainstorm opzetten en begeleiden?
Gebruik dan mijn checklist vol met praktische tips. Klik op de afbeelding en vraag de checklist aan.

Je kunt een Briljante Brainstorm o.a. inzetten voor:

  • Het bedenken van een nieuwe marketing campagne om meer klanten te trekken
  • De ontwikkeling van nieuwe diensten en/of producten waar je klanten echt op zitten te wachten
  • Het verhogen van het onderscheidend vermogen van jouw organisatie
  • Het verbeteren van de interne communicatie
  • Het aantrekken van top-talent

…eigenlijk voor elke zakelijke uitdaging waar je samen met anderen een creatieve vernieuwende oplossing voor wilt bedenken.

Als Briljante Brainstorm Begeleider zorg ik voor een strak bewezen effectief proces om te komen tot baanbrekende nieuwe ideeën en concepten waar jouw klanten (intern of extern) echt op zitten te wachten door:

  • De vraagstelling helder te krijgen
  • Springplanken te ontwikkelen
  • Te divergeren (heel veel ideeën te genereren) middels een grote verscheidenheid aan lateral thinking tools
  • Te convergeren (ideeën selecteren en uitwerken)

Waarin is dit anders dan anders?

Een Brainstorm levert geen goede ideeën op….dat doen de mensen die erbij zijn!

Vanuit deze evidence-based overtuiging besteed ik veel tijd aan het voeden van lichaam en geest om het beste uit de mensen halen tijdens een brainstorm. Denk bijvoorbeeld aan:

  • De inzet van talloze mindsetters, zat zijn energisers om mensen in een open creatieve mindset te laten denken
  • Het aanbieden van inspirerende cases uit andere bedrijfstakken
  • De afwisseling van werkvormen en groepen met een hoge mate van interactie
  • Het zorgen voor een stimulerende omgeving (ook in een saaie vergaderzaal als het niet anders kan….)
  • De aanstekelijke energie en enthousiasme die mij kenmerken

Daarnaast geef ik advies voor de keuze van de locatie, de zaalopstelling, de deelnemers (hoeveel, wie, intern, aanbevelingen voor externen), programma, onderwerp, uitnodiging en follow-up.
Wil je meer weten over wie ik ben? Klik dan op Over Marjolein.

briljant